6 ok a citrusfélék fogyasztására

A citrusfélék csoportjába tartozik a citrom, a lime, a narancs, a mandarin és a grapefruit. Ezek a gyümölcsök nagyon sok C-vitamint tartalmaznak, amelyeknek kiemelkedő szerepük van az egészségünk megőrzésében. Lássuk is, hogy miért is olyan hasznos, ha minél többet fogyasztunk ezekből a gyümölcsökből.
A citrusfélék - 6 ok a citrusfélék fogyasztására – sok C-vitamint tartalmaznak.

1. A citrusfélék és a tápanyagok

A citrusfélék nagyon sok és sokféle tápanyagot tartalmaznak, amelyeknek központi szerepük van az immunrendszer megerősítésében. A citrusos gyümölcsök a C-vitamin mellett, gazdag forrásai többek között a B-vitaminoknak, a magnéziumnak, a káliumnak, a réznek és a foszfornak. Az antioxidánsok pedig gyulladásgátló hatással rendelkeznek. A citrusfélék emellett flavonoidokat és karotionoidokat is tartalmaznak, amelyek szintén hozzájárulnak az egészségünk megőrzéséhez.

2. A daganatcsökkentő hatás

Sok tanulmány számol be arról, hogy a citrusfélék, még a daganatok kialakulásának a kockázati tényezőit is lecsökkentik. A grapefruitnak kulcsszerepe lehet a tüdőrák kockázatainak csökkentésében, hiszen sok vizsgálati eredmény számolt be arról, hogy napi egy grapefruit is már jelentősen csökkentheti a tüdőrák kialakulásának a kockázatait. Minek köszönhető ez a pozitív hatás? A citrusfélékben megtalálható flavonoidoknak. A flavonoidok olyan antioxidánsok, amelyek csökkentik a gyulladást és az oxidatív stresszt, amelyek önmagukban és együttesen is okai lehetnek a rákos betegségek kialakulásának.

3. A citrusfélék védik a szívet

A citrusfélék rendszeres fogyasztása csökkenti a stroke és a szívinfarktus kialakulásának az esélyét. Emellett egy tanulmány arról is beszámolt, hogy a grapefruit csökkenti a szisztolés vérnyomást is. Mindemellett, a gyümölcsökben található rostok és flavonoidok csökkentik a trigliceridszintet és az LDL - koleszterinszintet, miközben megemelik a HDL- koleszterinszintet.

4. A citrusfélék és a gyulladás csökkentése

A citrusfélékben található flavonoidok elősegítik a szervezetben kialakuló gyulladás csökkentését. Márpedig a gyulladás az agy degeneratív betegségeinek kialakulásában is szerepet játszik. Ilyen degeneratív agyi betegség az Alzheimer-kór is. A gyümölcsökben található flavonoidok, mint az apigenin és a heszperidin, védelmet jelentenek az agysejtek számára, illetve az agy működését is javítják.

5. A C-vitamin, mint a vese támogatója

A C-vitamin, a vesét is megtámogatja, pontosabban, ha rendszeresen fogyasztjuk a citrusféléket, úgy megnő a citrát-szint a vizeletben, ami viszont csökkenti a vesekő kialakulásának a kockázatát. Azok az emberek, akik csak kevés narancsot, mandarint és egyéb citrusfélét fogyasztanak, hajlamosabbak lesznek a vesekő kialakulására.

6. A citrusfélék rostban is bővelkednek

A citrusfélék nagyon sok rostot tartalmaznak. A rostoknak számos egészségügyi előnye létezik, hiszen nem csak az emésztőrendszer egészségét javítják – itt található az immunrendszer 80 százaléka –, hanem még az ideális testsúly fenntartását is elősegítik. Mivel sok oldható rost található a citrusos gyümölcsökben, így kiemelkedő szerepet játszanak az LDL - koleszterinszint csökkentésében.

Kapcsolódó cikkek

A cukorbetegségnek - Honnan tudom, hogy cukorbeteg vagyok?- számos tünete van, már a kezdeti szakaszban is.

Honnan tudom, hogy cukorbeteg vagyok?

A cukorbetegség kezdetben nem mutat szembetűnő és feltűnő tüneteket. Azonban, ha tudjuk, hogy pontosan mik a tünetei, úgy akár még visszafordíthatóvá is válik. A cikkben bemutatjuk ennek a betegségnek a legfontosabb szimptómáit.

Természetes módszerekkel a - 6 módszer, ami segít megszabadulni a gyomorégéstől a gyomorégés ellen.

6 módszer, ami segít megszabadulni a gyomorégéstől

Sokan szenvednek gyomorégéstől, de egy kis odafigyeléssel és életmódváltással mi magunk is sokat tehetünk a probléma orvoslásában. Természetes módszereket is alkalmazhatunk a tünetek enyhítésére, megszüntetésére.

Ősszel is készítsünk sok, egészséges táplálékot. A sütőtökös kenyér is egy ilyen finom, tápláló étel.

Sütőtökös kenyér

CBD olajjal készítjük el.