Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket!

A szívbetegségek kialakulásának egyik fő okozója, a magas koleszterinszint. Ahhoz, hogy eredményes legyen a koleszterinszint csökkentése, életmódot és étrendet kell váltanunk. Abban az esetben, ha valaki gyógyszert is szed a magas koleszterinjére, akkor is érdemes életmódot váltani, egészségesen táplálkozni és rendszeresen mozogni, hiszen csak így érheti el az optimális szív - és érrendszeri egészséget. Mutatunk néhány tippet, amely segíthet a magas koleszterinszint problémáján.
A magas koleszterin - Csökkentsük a koleszterinszintet, óvjuk a szívünket! – veszélyezteti az egészséget.

Mi is az a jó és rossz koleszterin?

A rossz koleszterin, az LDL - koleszterin, míg a jó koleszterin, a HDL - koleszterin. Amennyiben megemelkedik az LDL - koleszterin értéke, az plakkok kialakulását okozhatja az artériákban, ami pedig szívbetegségekhez vezethet, például oka lehet a stroke és a szívinfarktus kialakulásának. A HDL -koleszterinszint magasabb értéke azért lényeges, mert ez ellensúlyozza az LDL - koleszterin kedvezőtlen hatásait. A megfelelő étrenddel csökkenthetjük az LDL - koleszterinszintet és növelhetjük a HDL - koleszterinszintet.

Az egészséges ételek fontossága

Azok, akik rendszeresen fogyasztanak rostban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, kevésbé küzdenek magas koleszterin problémával, hiszen ezek a táplálékok is hozzájárulnak a magas értékek normalizálásához. Ezek a táplálékok antioxidánsokban is gazdagok, így aktívan részt vesznek az LDL -koleszterinszint csökkentésében. Ez nem csak a koleszterinszint csökkenését eredményezi, hanem a fogyást is elősegíti.

A szív egészsége és a halak

A halak, olyan sovány táplálékok, sovány húsok, amelyek nem csak omega-3 zsírsavakban, hanem telítetlen zsírsavakban is bővelkednek. Az omega-3 zsírsavak nagyon hasznos kiegészítők, hiszen csökkentik a szervezetben a trigliceridszintet.

A teljes kiőrlésű gabonafélék szerepe

A teljes kiőrlésű gabonafélék és az ezekből készült táplálékok rostokban bővelkednek és olyan összetett szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek könnyen eltelítenek, így sokáig nem leszünk éhesek, mindemellett csökkentik az LDL - koleszterinszintet és még a súlycsökkenésben is a segítségünkre lehetnek.

Jó és rossz zsírok

A telített zsírok (állati zsírok) és a transzzsírok (margarin) növelik az LDL - koleszterinszintet, míg a többszörösen telítetlen növényi zsírok (például az olívaolaj) csökkentik az LDL - koleszterinszintet. Ezeknek a zsíroknak a megfelelő arányú fogyasztása kulcsfontosságú a koleszterinszint csökkentésében és a szív egészségének megőrzésében.

A rendszeres testmozgás

A koleszterinre még a testmozgás is hatással van. A rendszeres testmozgás ugyanis elősegíti az LDL -koleszterinszint csökkenést, míg a HDL – koleszterinszint, ezzel szemben növekedni fog. Mivel a rendszeres mozgás segít fenntartani az ideális testsúlyt, így a szív - és érrendszer egészségére is pozitívan hat.

A stressz is károsan hat az egészségre

A stressznek negatív hatása van a szív - és érrendszer egészségére, hiszen a stressz megemeli a vérnyomást és szív- és érrendszeri megbetegedésekhez vezethet. Egyszerű stresszt csökkentő módszer a meditáció, a biofeedback, illetve a relaxációs gyakorlatok.

Kapcsolódó cikkek

Természetes módszerekkel a - 6 módszer, ami segít megszabadulni a gyomorégéstől a gyomorégés ellen.

6 módszer, ami segít megszabadulni a gyomorégéstől

Sokan szenvednek gyomorégéstől, de egy kis odafigyeléssel és életmódváltással mi magunk is sokat tehetünk a probléma orvoslásában. Természetes módszereket is alkalmazhatunk a tünetek enyhítésére, megszüntetésére.

A cukorbetegeknek - Tápanyagok és gyógynövények cukorbetegségben szenvedőknek – oda kell figyelniük a táplálkozásukra.

Tápanyagok és gyógynövények cukorbetegségben szenvedőknek

Azok, akik cukorbetegségben szenvednek, nagyon oda kell figyelniük arra, hogy milyen táplálékokat és tápanyagokat fogyasztanak. A cikkben olyan táplálékokat és tápanyagokat sorolunk fel, amelyek hasznosak lehetnek a cukorbetegek számára.

Az alma - Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz – tényleg távol tarthatja az orvost.

Az alma egészséges, hiszen sok pektint tartalmaz

Az alma az egyik legegészségesebb gyümölcs. Többek között azért, mert sok pektint tartalmaz, de más tápanyagban is rendkívül gazdag. Mutatjuk is, hogy miért is olyan hasznos az alma pektintartalma.